Методичні рекомендації

Нетрадиційні підходи
до класифікації методів навчання
   Поряд з уже існуючими підходами до кла­сифікації методів навчання останнім ча­сом ученими-дидактами розробляються альтернативні, нестандартні системи кла­сифікацій. Переглянути>>>

КОНФЛІКТИ. УРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ В КЛАСНИХ КОЛЕКТИВАХ
    Поняття конфлікту досить широко висвітлено в психолого-педагогічній літературі. Конфлікт як складне соціальне явище характеризується багатьма параметрами. Найважливішими з них є його сутність, структура, причини і динаміка. Переглянути>>>


Ігри на уроках словесності
          Вивчення української мови відбувається згідно із програмою загальноосвітньої школи, у якій чітко визначено у вивченні української мови чотири змістові лінії - комунікативну, діяльнісну, лінгвістичну, лінгвокраїнознавчу. Також визначено три мети навчання: навчальну, розвивальну, виховну. Переглянути>>>


Інноваційні   методи   навчання  та викладання

                                                                                          Не навчайте дітей так, як навчали вас, -
                                                                                           вони народились в інші часи...
    Демократія не виникне сама по собі, а демократизація суспільства не відбудеться без участі кожного. Школа - модель суспільства і, говорячи про права людини, рівність і свободу, дитячу особистість треба поставити в центрі всієї діяльності, щоб вона була посередником у взаємодії суб'єктів навчання. Переглянути>>>

  ЧАСИ ЗМІНЮЮТЬ ТРАДИЦІЇ

Ми дуже довго зберігали старі традиції у методах навчання, непохитно вбачали в собі керівників юнацтва, чий авторитет є безперечним. Якщо подивились іншими очима на себе: дійсно, все у наших руках, ми звикли думати за клас в цілому і за кожного учня. А що ж наш учень? Переглянути>>>

РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

    Критичне мислення - скоріше вміння, ніж знання, яке визначається такими характеристиками:
    Критичне мислення - продуктивна й позитивна розумова діяльність. Люди, які вміють критично мислити, живуть активним життям, відчувають себе творцями та реформаторами свого життя. Майбутнє здається їм відкритим і залежним від їхньої волі, а не закритим і зумовленим наперед. Підходячи до всього критично, ми усвідомлюємо всю різноманітність цінностей, реакцій, суспільних структур. Переглянути>>>

Час диктує свої умови

Актуальність використання інноваційних методів навчання зумовлена тим, що потрібно зацікавлювати учнів у навчанні. Вони народились в інші часи, тому не слід навчати їх так, як навчали нас. За цей час відбулося багато змін. І разом зі змінами в суспільстві відбуваються зміни і в освіті. Учням вже мало почути пояснення матеріалу і виконання впав з підручника, їм потрібно щось більше, цікавіше, сучасніше, новіше. Переглянути>>>

НОВІ РОЛІ ВЧИТЕЛЯ У ВИКОНАННІ СУЧАСНИХ ЗАВДАНЬ В ОСВІТІ

    У сучасній освіті існує чотири основні концептуальні поняття, які визначають методологію сучасних освітніх програм:
    Спілкування. Ключове поняття при навчанні учнів літературним умінням (читанню, письму, умінню говорити, слухати), візуальним видам мистецтва, математиці. Переглянути>>>


МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙ В НАВЧАННІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

    Українська мова створює основу для інших предметів школярів, застосування знань на практиці, розвитку творчих нахилів. І це цілком можливо, якщо знання, які здобувають учні, орієнтовані не на формальне запам’ятовування, а на осмислення фактів, процесів, на з’ясування причинно-наслідкових зв’язків між діями людини і кінцевими результатами. Переглянути>>>

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ

     Індивідуальний підхід - основа реалізації особистісно зорієнтованого навчання.  Методи  індивідуалізованого  навчання  сприяють упровадженню принципів толерантності та рівноваги в навчальному середовищі, а також підвищенню ефективності навчання. Реагуючи на широкий спектр можливостей, стилів навчання, потреб та індивідуальних особливостей учнів, педагог демонструє, що прийняття розбіжностей є важливою соціальною цінністю. У рамках цього процесу викладач формує навички, необхідні для реалізації цих цілей на практиці. Переглянути>>>

Теоретичні основи та поняття креативності

Креат́ивність — (лат. creatio — створення) — творча, новаторська діяльність; новітній термін, яким окреслюються «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до продукування принципово нових ідей і що входять в структуру обдарованості в якості незалежного фактора». Переглянути>>>

РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

    Критичне мислення - скоріше вміння, ніж знання, яке визначається такими характеристиками:
    Критичне мислення - продуктивна й позитивна розумова діяльність. Люди, які вміють критично мислити, живуть активним життям, відчувають себе творцями та реформаторами свого життя. Майбутнє здається їм відкритим і залежним від їхньої волі, а не закритим і зумовленим наперед. Підходячи до всього критично, ми усвідомлюємо всю різноманітність цінностей, реакцій, суспільних структур. Переглянути>>>


Креативні методи навчання

     Креативні методи навчання орієнтовані на створення учнями власних освітніх продуктів. Пізнання при цьому можливе, але воно відбувається саме під час та за рахунок творчої діяльності учня. Головним результатом є отримання нового продукту. Переглянути>>>


Розвиток креативних якостей учнів на уроках української мови та літератури в системі особистісно зорієнтованого навчання у школі

       Державна національна програма "Освіта. Україна XXI століття" спрямовує процес реального оновлення стану сучасної середньої освіти через магістральний напрям – творчість вчителя-предметника та його співтворчість з учнями. Цілком очевидно, що саме такий підхід педагогів до виконання своїх професійних функцій є умовою й водночас показником інтенсивного безперервного вдосконалення навчального процесу, на противагу застарілому, репродуктивному, стереотипному підходу до нього. Переглянути>>>



Немає коментарів:

Дописати коментар